måndag 31 december 2012

Galningen i mitt trapphus

 Inspirerad av den här förtjusande bloggen har jag gjort min egen variant av en klippt kompis.


Hej! säger kompisen.


Och hon har bosatt sig i vår hiss för att kunna säga hej till så många som möjligt. Jag var lite oroad att någon skulle bli argsint på kompisen, för det bor någon i huset som inte alls är förtjust, alltså rent generellt oförtjust, som någon typ av filifjonka eller liknande men min tanke är att hen kanske behöver en kompis...



Ett dygn efter att kompisen hade flyttat in i hissen hittade jag kompisen söndertrasad med en ny kompis vid sin sida. Alltså en kompis som hamnat där helt utan min hjälp. Efter att jag hade återfört huvudet på kroppen såg den såhär fin ut. 



Vad gör man? Har någon ett förslag? Jag blir så himla glad att någon ritar tillbaka och så gör någon annan såhär. Varför? Hur ska detta hanteras? Vad ska jag smida för plan? Jag vill ju att papperskompisarna ska få åka hiss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar