fredag 28 november 2014

tiden



Nu var det minst hundra år sedan jag uppdaterade på bloggen och det finns goda skäl. Ingenting annat än lite sporadiskt garn kommer ur mina händer. Det är arbete och piggelin och jordibarnet och en enorm trötthet och totalt svart mörker utomhus. Det är femton arbetsdagar kvar innan mitt oerhört efterlängtade jullov börjar och efter jul ska jag jobba en dag mindre i veckan. Att flacka runt på sexton olika skolor i veckan tar ut sin rätt. Efter jul ska jag ta ut min rätt och orka mer och skapa mer. Och då jobba mindre. Det är för mig ett mysterium hur hundra procent kan vara norm, man orkar ju ingenting då och det där med att leva är ju så mycket viktigare än sådär mycket pengar som man får när man jobbar hela tiden.

Imorgon ska vi julpynta och baka lussekatter och då ska jag i likhet med resten av bloggvärlden bjuda på bilder av lussekatter och förnöjsamhet. God adventshelg kära läsare!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om heltid, varför ska det vara så sjukt mycket tid? Och man vänjer sig vid den summa pengar man får varje månad om man är en sund människa utan ha-begär. Hellre livkvalitet än en massa prylar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen! Det borde finnas rätt till deltid precis som det finns rätt till heltid.

      Radera