måndag 26 november 2012

Ljuset


Jag har varit uppslukad av mörkret och jobb en period men nu har jag gått ner på 80% och dagens lediga eftermiddag har delvis spenderats i det här mycket märkliga rummet. Man kan tro att det är ett sjukhus eller en rymdstation men det är det inte. Det är ett fantastiskt ljusterapirum som finns på universitetet. Alldeles gratis kan man gå dit och andas ljus, det är fantastiskt!


I det här andra mycket otippade rummet har jag spenderat en annan del av eftermiddagen. Jag sitter inte och sover och det är inte ett ljusterapirum. Det är ett labb. Mycket märkligt. Jag har fått i uppdrag att försöka hjälpa Rasmus med att sammanfoga små slangar med varandra. Silikon är det märkliga material som används för själva sammanfogningen. Silikon visade sig vara ett väldigt svårt material att arbeta med så nu får jag hålla tummarna för att det ska bli bra. Det är dagens hantverkande det, silikongeggande i ett labb! Dessutom var det till ett så nobelt projekt som att bygga en metabolitextraktor som ska hänga med något slags forskningsgäng som jobbar på att bota cancer. Se vad man hinner med att blanda sig i om man jobbar lite mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar