onsdag 13 augusti 2014

tröja på g!

Jag är grym på att påbörja projekt och aldrig göra klart dem. Det är faktiskt på den nivån att det är imponerande. Just nu börjar jag känna mig ganska less på det och ärligt talat funderar jag på att kasta vartenda halvfärdigt projekt jag hittar här hemma men jag är inte riktigt där ännu, får se hur det går. Att göra färdigt projekten istället låter som en enkel lösning på ett svårt problem, och jag har hört att svåra problem inte har enkla lösningar.

Med anledning av detta har jag påbörjat ett nytt projekt, men den här gången med en mycket bestämd tanke om att bli klar. Överallt på bloggar ser jag folk som stickar grejer i parti och minut och så blir de liksom klara. Jag tittar på det på håll och det verkar mycket tillfredsställande. För att vara på den säkra sidan drog jag igång ett litet projekt, en bebiströja, precis lagomt pyttigt. Jag har inte någon bebis men förr eller senare ska jag nog skaffa mig en till (min har ju blivit så stor!) och då kan den ha koftan. Jag spann tills den gröna ullen tog slut, sen spann jag lite svart och sen stickade jag upp alltihopa. Nu har jag spunnit mer svart och ska strax fortsätta med stickandet, det var nämligen ofantligt roligt och prognosen är att det kommer att bli klart!



1 kommentar:

  1. Tack för komplimang och sländtips!
    Vilket vackert garn du spunnit! Tänk när jag är där :-)

    SvaraRadera