fredag 6 februari 2015

keramiken igen

Idag var jag tillbaka på keramiken igen efter minst hundra år av uppehåll. Det har varit i det närmaste en fysisk längtan efter leran mellan händerna och det var ett mycket kärt återseende. Det var dock lite trist att inse att jag fortfarande suger på att dreja, det blev alltså inte bättre av att inte få chansen att göra det på så länge, konstigt. Men ägg blev det i alla fall, det enda jag inte misslyckas med på drejskivan. En kan ju tycka att det borde vara lättare att få till en skål som är öppen, än ett ägg som är slutet men så är inte fallet.

Jag har glaserat en del gammalt och så har jag stämplat Cleo så att den lilla systerungen ska få en lika fin djuptallrik som den stora ungen. Dessutom hittade jag den stora ungens tallrik med hallonspår när jag var där på besök. Den gjorde sig mycket bra mad hallonspår tyckte jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar