torsdag 15 mars 2012

Det vävs!

Efter många om och men... Nu är väven uppe och igång! Jag har gjort nästan alla fel man kan göra när man sätter upp en väv. Till exempel varpade jag upp 40 trådar för mycket (40!), trots att jag hade en fysiker som hjälp. Vad ska man med 90 hp matte till, kan man fråga sig, men jag tar på mig huvudansvaret för denna blunder.
















Jag har fått chansen att ägna mig åt lite träslöjd också, då träpluggbristen gjorde sig påmind. I övrigt har det gått förvånansvärt bra och nu förvandlas tidningspapper till vad som ska bli korgar, på löpande band. Jordisen har hjälpt mig med både att spola upp tråd till inslag och med själva vävandet. Han trivs på vävpallen vid min sida. Nedan syns också delar av min knappsamling som det lekts friskt med under tiden jag har satt upp väven. Nu har jag äntligen kommit till det roliga, själva vävandet, så jag njuter för fulla muggar!





1 kommentar:

  1. Åh gud vad roligt! Att du är igång alltså, inte att det blev lite tokigt med varpningen o så :) Jag blir så ruskigt vävsugen nu att jag knappt kan sitta still, stackars mej! Knappar är sannerligen bra sysselsättning, Gry har suttit många timmar med min knappburk när jag suttit vid symaskinen :) Mången kram från din Ingela

    SvaraRadera