fredag 16 mars 2012

Trasmattedrömmar

Jag har sedan en tid tillbaka drömt om att väva trasmattor. Det är någonting mycket avslappnande med att tänka på hur färgen på varp och inslag kan kombineras och detta har på sistone vaggat mig till sömns många kvällar. Så plötsligt lägger sig universum i det hela och vips så har vi råkat ha sönder både ett underlakan och mitt finaste knallrosa påslakan! Av misstag, trots att man skulle kunna tro att det var jag som slet sönder det i ren inspiration. Detta har gjort att jag nu köpt textilfärg för att färga underlakanet och lite annat tyg som ligger och skräpar och jag har börjat klippa remsor av två stora gula kuddfodral som blivit fläckade av tiden. Tankarna går till rödrosa varp och jag funderar på att slå en signal till den där förtjusande Vera som sålde garn till mig sist. Men men, var sak har sin tid och det är många meter remsor som ska klippar, sys ihop och nystas, innan varp kommer på tapeten. Dessutom ska ju tidningspapperskorgarna bli klara! Peppen är stor!


Mattan under korgen är ett underverk som min momma har vävt till mig och den är till stor inspiration nu i mitt eget mattvävnadsplanerande!


1 kommentar: