onsdag 3 juli 2013

Till fantasin!

De senaste dagarna har jag varit nergrävd i sömnad inför helgen. Faktum är att jag fortfarande är nergrävd för allt är inte klart och vi far imorn. Uppskattningsvis finns det väldigt mycket kvar att göra. Så mycket att jag inte ens hinner fota och lägga upp det som redan är gjort. Ylletyg, linnetyg, vaxat lingarn och nålar bara flyger omkring. Eftersom vi reser till fantasimedeltiden imorgon betyder detta att det blir bloggfritt ett tag, för alla vet ju att man inte bloggade på medeltiden.

Det ska bli magiskt! Telefonen stängs av och lajvkläderna tas på och naturmaterial och fantasi så långt ögat kan nå. Två och ett halvt dygn ska jag gå i någon annans skor och drömma hennes drömmar och ångesta hennes ångest. Det är lite som att omstarta sig själv för när man väl går tillbaka till att vara Josefinen får man en väldig "åh så skönt att jag är jag"-känsla, även om jag har den ganska ofta utan omstart. Så, nu ska jag återgå till kilar och bryderier kring ett plagg som verkligen inte vill passa och förhoppningsvis hinner vi klart med allt innan vi ska ha kläderna på kroppen. Förresten blev käppen klar och fantastisk och jag får visa upp den när jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar