söndag 25 augusti 2013

Tvåfärgat garn




Jag har spunnit tvåfärgat garn. Bilden på spinnrocken är tagen efter att Jordi har lekt med spinnrocken utan att jag har tagit loss linan (frekvent förekommande). Den grå ullen har jag fått av Jordis farmor och den turkosa hittade jag på Ullcentrum på Öland i somras. Ibland kan tvåfärgat garn ge vibbar av sånt där sockgarn som visserligen är himla bra till sockar men som inte är så snyggt i övrigt. Jag har bestämt mig för att det här garnet inte har den karaktären. Mitt spinnande har fått ett uppsving och helst skulle jag sitta vid spinnrocken hela dagarna!

2 kommentarer:

  1. Sånt där sockgarn kan faktiskt vara snyggt till annat, jag har haft en stor tröja i svartvitt raggsocksgarn, i mosstickning. Den var fin. Turkost och grått låter som perfekt färgval för sensommarraggisar på fortfarande sommarbrunben med myggbett på.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle behöva hjälp med att konstruera tvåfärgat garn för att sticka sockar. Sockarna ska vara rutiga i två olika färger där banden möts sätts en ruta av garn av de två färgerna. Kan jag få hjälp? izzyupmann@gmail.com

    SvaraRadera