torsdag 3 april 2014

bokbinderi



Jag behöver verkligen inte en ny hobby men en bok kan ju inte skada. Making handmade books av Alisa Golden innehåller allt man kan tänkas behöva veta om man vill göra egna böcker. Och vem skulle inte vilka göra det? Boken är på engelska men har man drägliga kunskaper i språket, eller tillgång till en ordlista, är det inga problem alls. Alla mått finns i inches och centimeter och instruktionerna är tydliga. Jag har stött på patrull i ett projekt där varken jag eller Rasmus kan förstå ritningarna för hur man ska göra men i övrigt tycker jag att den är mycket pedagogisk. 




Sy, vika eller limma, finpapper eller gamla papperspåsar. Berättelser från mönsternas skapare, tankar om form och funktion.




Att få den hem i min brevlåda kostade mig 128 kronor, jag finner det helt otroligt att så mycket kunskap går att få hem i brevlådan till det priset. Boken kom när jag hade det hetsigt och inte hann prova på men den fick åka buss med mig och hundöronen blev bara fler och fler. Det här är supermegakul och så fort jag hittar mer tid och fokus ska jag ge mig på någonting lite mer avancerat än det här med att bara sy ihop det man hittar. Om än det har en enorm tjusning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar