måndag 22 september 2014

rädsleövervinnandet

Jag är ganska rädd av mig. Kanske inte så det märks men inuti. Rädd för att inte vara nog, för att vara dålig, för att inte duga. När man är rädd är det lätt att låta bli med saker, för då riskerar man inte att misslyckas. Man behöver inte stå där och känna sig kass efteråt, när man inser att man ju inte alls var sådär bra som man hade planerat. Då kan det vara bra att blogga, att tvinga sig själv att visa upp någonting man har gjort och liksom kolla här, jo, det har jag gjort och det är ju sådär men jag är en helt ok person ändå. Att inte mäta sig i hur bra saker man gör utan hur bra man försöker. Kanske. Nu är det såhär att jag håller på med en sån grej just nu. En sån där som jag är rädd för. Den flitige läsaren kanske minns min legokonstruktion på ett kamerastativ.

Jag har börjat göra en teckenspråkskurs a la youtube. Det visar sig nämligen att det inte finns något vettigt sätt att lära sig teckenspråk på nätet på och då tänkte jag att kunskap ska ju vara gratis och tillgänglig, alltid och för alla. Det finns ju faktiskt de som behöver eller väldigt gärna vill lära sig teckenspråk men det är himla klurigt att få tillgång till det så jag kavlade upp ärmarna och tog i tu. Det är plågsamt att se sig själv på film och det är plågsamt att höra sin egen röst men nu har jag kastat mig ut i det och har för avsikt att fortsätta. Ska bara hitta lite mer motivation, lite mer tid och lite mer ork.

Om du, kära läsare, är en av de som alltid har drömt om att kunna detta magiska språk är du hjärtligt välkommen att börja min eminenta youtubekurs, komsi, komsi. Jag har tagit bort kommentarfältet så man kan inte skriva till mig hur fantastiskt bra det är och hur jag verkligen borde göra fler avsnitt faktiskt nu genast. Men man kan skriva det i ett mail om man skulle få för sig det. Kommentarfältet försvann för den där rädslan, att inte bara jag själv ska tycka att jag är dålig, att någon annan dessutom ska kunna påpeka det för mig. Men jag är modig för jag kör på ändå, trots rädslan. Jag är faktiskt skitmodig.

Här kan man börja lära sig ett av Sveriges coolaste språk. Varsågod!

4 kommentarer:

  1. Wow! Så väldigt bra, smart och kreativt! Det här ska bli roligt att följa och visa mina elever som är nyfikna på teckenspråk, nu kan vi äntligen få lära oss lite mer. Kram! Du är JÄTTEBRA och JÄTTEMODIG!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina så glad jag blir! :) Jag får upp peppen! Mer ska komma upp inom någotsånär kort. Stor kram!

      Radera
  2. du är en väldigt fantastisk youtube-teckenspråks-lärare :) heja heja! (fint å se dig på film, längt längt)

    SvaraRadera