måndag 8 september 2014

spinneriet

På Gotland köpte jag ett kilo ljus gotlandsfårull. Först tänkte jag att jag skulle spinna massa olika tjocklekar och sorter men så kom jag på att det är ju mycket roligare att ha mycket av samma kvalitet. Då kan man ju göra ett storprojekt, om man skulle vara en sån person som någonsin blir färdig med de där stora projekten. Jag är ju inte alls en sån person men det finns ju ändå klara fördelar med mycket av samma. Så nu spinner jag och spinner och spinner. Ett kilo ull tar otroligt lång tid att spinna upp så trots att jag har spunnit massor har jag kanske garnat ihop snart 400 gram. Egentligen är det tur för det är så vansinnigt roligt och rogivande att jag inte vill att det ska ta slut. Och fint blir det. Fantastiskt fin ullkvalitet och fantastisk spinnerska, fantastiskt garn alltså. Härvorna hopar sig och jag blir girig och vill att mer ska bli klart. Sen ska här färgas och sen ska här stickas.Vad som blir av det till slut får den som lever se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar