fredag 10 januari 2014

nya tider!


Ovan skådas vad som händer om man slutar vattna granen tio dagar innan man bär ut den. Herre jösses så mycket barr en gran har! Nu är jullovet slut och det är nya tider i josefinelivet! Därav har bloggande legat av sig lite. Den här veckan har jag lämnat över på mitt gamla jobb och tagit över på mitt nya. Det är med en hel koloni fjärilar i magen jag har träffat elever, kollegor och tittat på skolorna som jag ska jobba på. Kära nån så äventyrligt! Så spännande att jag har svårt att sova på nätterna men också så alldeles rätt. Jag tror att jag kommer att klara av det, att jag kommer att vara bra på det, när jag väl har kommit över den första skräcken. Dessutom var både ungar och vuxna himla fina, och det bådar ju himla gott! Lärare, det är grejen att vara!

Samtidigt som jag påbörjar mitt nya jobb påbörjar jag också mitt nya ojobb. På torsdagar och fredagar kommer jag att ha tid att ägna mig åt mina studier, min unge, mitt målande och allt det där andra som man inte hinner med när man jobbar för mycket. Det känns lyxigt och storslaget och idag har jag faktiskt lyckats hålla mig till mina ambitioner om att jobba och plugga, trots att staffliet står och lockas med hela sin uppenbarelse. Inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar