torsdag 31 juli 2014

spinna igång igen




Sista dagarna har en spånadslängtan vuxit sig stor. Dålig tajming egentligen, för på söndag far vi till Gotland och då kan jag ju minsann inte släpa på någon spinnrock. Kanske får sländan följa med... Jag passade i alla fall på idag, att tvinna ihop ett tvåtrådigt garn som inte alls blev bra, fula färger och sen börja på nytt. Jag kardade ihop fårull, alpackaull och angorakaninull som jag har färgat i mikrovågsugn. Tyvärr var det ruggigt dålig kvalitet på fårullen men när jag väl hade börjat ha med den var jag ju tvungen att fortsätta så det blir inte fullt så magiskt mjukt som jag hade planerat men ändå ganska fantastiskt. Det var underbart att komma igång med spinnandet igen så här ska det spinnas så det slår det härliga till! Jag ska försöka spinna upp all den gröna ullen som jag har färgat och så får det nog bli tvåtrådigt av det, trots min stora kärlek till den tretrådiga navajospinningen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar