söndag 27 januari 2013

Fritidskonstnären

I helgen har jag legat som en febrig sill och inte orkat någonting alls men innan det blev helg orkade jag. Jag har blivit fritidskonstnär. Inte så att jag konstar på fritiden, det gör jag ju också förstås men jag konstar för ett fritids! Barn är nämligen de bästa mottagarna, de tycker att allt är fint. Jag har varit någon timme här och där på fritids och precis som i klädaffären blivit less på söta prinsessor och farliga superhjältar. Så jag ritade lite annat och kopierade upp till ungarna. Ska de ändå fylla i färg istället för att rita själva kan de väl i alla fall fylla i fina bilder och visst blev de fina! Länge ansåg jag att jag inte kunde rita. Till slut insåg jag att det nog mest handlar om två saker:

1. Att öva.
2. Att tro att man kan rita.

Så numera övar jag och tror att jag kan rita, dessutom får jag hjälp av mitt eget barn och andra, som tycker att allt jag gör är urtjusigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar