måndag 13 augusti 2012

Alternativt ikea


Häromdagen klev jag på en av köksstolarna för att hänga upp något. Vad jag inte visste var att jag hade skurit mig på foten och vips var det vita ( i och för sig redan skitiga) stolsöverdraget alldeles nerblodat. Stolarna var redan ganska fula och vi hade pratat om att klä om dem så det här blev blodsdroppen som fick bägaren att rinna över. Jag var lat och sydde inte nya överdrag, utan häftpistolade istället och får väl betala för det när jag blodar ner dem nästa gång men tills dess: oj så snygga bättre begagnade ikeastolar blir med lite ikeatyg. Dessutom tror jag att tre stolar var omklädda på 45 minuter, av mig som är alldeles nybörjare på möbelklädnadsfronten. Jordisen tyckte att det hela var en alldeles för livat men blev nöjd med resultatet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar