tisdag 28 augusti 2012

Den fina tanten och den lögnhalsiga busschauffören


I lördags steg jag upp klockan sex för att åka till en kompis och göra något så tokigt som att spela in en skiva. Alla låtar utom en är covers men peppen var stor, cellon, fiolen och rösten var taggade till tänderna. När jag kom ut ur huset var det frost på marken och höstkänslan och yllekoftan toppade humöret ännu mer. På busshållplatsen träffade jag en fin tant som började prata med mig. Folk är liksom mer pratbenägna vid så tidiga timmar. Hon undrade vad jag skulle göra och när jag berättade att jag skulle spela in en skiva sa hon "Åh, livet är så spännande när man är ung!" och ja, tänkte jag, livet är så himla spännande!

Väntan på den andra bussen, som skulle ta mig till Johan och hans hemmastudio visade sig bli lång. Bussen behagade nämligen inte komma. Alls. När jag väl ringde bussbolaget och undrade om den tänkte komma eller inte meddelades det att busschauffören visst hade kört förbi men att det inte var någon där som väntade. Jag blev en väldigt arg Josefine som röt Snicksnack! Och kvinnan i luren sa att om jag kände att det verkligen var snicksnack så kunde jag felanmäla resan. Där hade jag stått med ett instrument som är nästan lika stort som jag själv, ytterst oosynlig och hela tiden haft uppsikt över bussarna och så har busschauffören mage att ljuga om saken. Vad är det för sätt? När Johan kom och hämtade mig med bil pyrde jag av ilska och den gav upphov till energi hela dagen.

Imorgon ska jag blogga om själva studiodagen som var fantastiskt rolig!

1 kommentar:

  1. Åh så fina bilder! :)
    sv: Åh blir så glad, verkligen. Tack finaste du!
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

    // Becka [fotoblogg], photos-by-becka.fotoblogg.nu

    SvaraRadera